- II. Eleştiri nelerdir?
- Değişik tehlikeli sonuç türleri
- IV. Eleştirinin amacı
- V. Eleştiri yazmanın yararları
- VI. Bir tehlikeli sonuç yazmanın ihtiva ettiği adımlar
- II. Eleştiri nelerdir?
- III. Değişik tehlikeli sonuç türleri
- IV. Eleştirinin amacı
- V. Eleştiri yazmanın yararları
- VI. Bir tehlikeli sonuç yazmanın ihtiva ettiği adımlar
- VII. Müessir bir tehlikeli sonuç iyi mi yazılır
- Bir eleştiriye iyi mi geri bildirim verilir
- IX. Eleştirilere iyi mi cevap verilir?
Yaratıcı değerlendirme, yaratıcı çalışmanın standardını değerlendirme sürecidir. Sanat, tasavvur, müzik, makale ve öteki yaratıcı anlatım biçimlerini değerlendirmek için kullanılabilir.
Tasarım keşfi, bir tasavvur problemini deşifre etmek için değişik yollar tecrübe etme sürecidir. Beyin fırtınası, çizim, prototipleme ve değişik fikirleri kontrol etmeyi içerebilir.
Eleştiri, insanların yaratıcı çalışmalarını geliştirmelerine destek olmak için kullanılabilecek bir geri bildirim biçimidir. Derslik yahut imalathane benzer biçimde resmi bir ortamda yahut dostlar yahut meslektaşlar arasındaki bir söyleşi benzer biçimde daha gayriresmi bir ortamda verilebilir.
II. Eleştiri nelerdir?
Eleştiri, yaratıcı bir çalışmanın yazılı yahut sözlü değerlendirmesidir. Pozitif yönde yahut negatif olabilir, sadece daima yapıcı olmalıdır.
Bir tehlikeli sonuç, çalışmanın kuvvetli ve cılız yönleri ile alakalı muayyen geri bildirimler sağlamalıdır. Ek olarak çalışmanın iyi mi iyileştirilebileceğine dair tavsiyeler de sunmalıdır.
Bir tehlikeli sonuç aleni ve öz bir halde yazılmalıdır. Okuyucunun meydana getirilen noktaları anlaması basit olmalıdır.
Değişik tehlikeli sonuç türleri
Birçok değişik tehlikeli sonuç türü vardır. En yaygın türlerden bazıları şunlardır:
- Resmi eleştiriler: Bunlar, derslik yahut imalathane benzer biçimde resmi bir ortamda verilen yazılı yahut sözlü değerlendirmelerdir.
- Gayriresmi eleştiriler: Bunlar yaratıcı emekler ile alakalı daha basit sohbetlerdir. Dostlar, meslektaşlar yahut aile üyeleri içinde gerçekleşebilir.
- Öz tehlikeli sonuç: Bunlar sanatçıların ve tasarımcıların kendi çalışmalarına ait bitirdikleri değerlendirmelerdir.
IV. Eleştirinin amacı
Bir eleştirinin amacı insanların yaratıcı çalışmalarını geliştirmelerine destek olmaktır. Bunu, kuvvetli ve cılız yönleri belirleyerek, iyileştirme önerileri sunarak ve insanları projeleri üstünde çalışmaya devam etmeleri için motive ederek yapabilir.
Eleştiriler ek olarak insanların birbirlerinden öğrenmelerine destek olmak için de kullanılabilir. Sanatçılar ve tasarımcılar, çalışmalarını başkalarıyla paylaşarak fikirleri ile alakalı geri bildirim alabilir ve çalışmalarına yaklaşmanın yeni yollarını öğrenebilirler.
V. Eleştiri yazmanın yararları
Eleştiri yazmanın birçok faydası vardır. En mühim faydalardan bazıları şunlardır:
- Eleştirel düşünme becerilerinizi geliştirmenize destek olabilir.
- Başkalarının faaliyetlerinden ders çıkarmanıza destek olabilir.
- Kendi yaratıcı çalışmalarınızı geliştirmenize destek olabilir.
- Fikirlerinizi daha etken bir halde iletmenize destek olabilir.
VI. Bir tehlikeli sonuç yazmanın ihtiva ettiği adımlar
Bir tehlikeli sonuç yazmak sıkıntılı bir vazife olabilir, sadece bununla birlikte ödüllendirici de olabilir. Bir tehlikeli sonuç yazmanın adımları şunlardır:
- Eseri dikkatlice okuyun.
- Çalışmanın kuvvetli ve cılız taraflarını belirleyin.
- Çalışmaya ait hususi geri bildirim sağlayın.
- İyileştirmeye yönelik tavsiyeler sunun.
- Eleştirinizi aleni ve öz bir halde yazın.
Müessir bir tehlikeli sonuç yazmak için yapabileceğiniz birkaç şey var. İşte birkaç ipucu:
- Objektif olun.
- Spesifik olun.
- Yapıcı olun.
- Saygılı olun.
Bir eleştiriye geri bildirim verirken saygılı ve yapıcı olmak önemlidir. İşte birkaç ipucu:
- Çalışmasını sizinle paylaşan kişiye teşekkür edin.
- Eleştirinin kuvvetli ve cılız taraflarını belirleyin.
- Eleştiri ile alakalı hususi geri bildirim sağlayın.
- İyileştirmeye yönelik tavsiyeler sunun.
II. Eleştiri nelerdir?
Eleştiri, bir sanat eseri, müzik yahut makale benzer biçimde yaratıcı bir çalışmanın eleştirel bir değerlendirmesidir. Çoğu zaman çalışmanın kuvvetli ve cılız taraflarını belirlemeyi ve iyi mi iyileştirilebileceğine dair tavsiyeler sunmayı ihtiva eder.
Eleştiriler yazılı yahut sözlü olabilir ve resmi yahut gayri resmi olabilir. Öğrencilerin, çalışanların yahut akranların çalışmalarını değerlendirmek için kullanılabilir yahut idame eden bir emek verme ile alakalı geri bildirim sağlamak için kullanılabilir.
Eleştiriler yaratıcı çalışmaların standardını artırmada yararlı olabilir ve hem yaratıcı bununla birlikte eleştirmen için kıymetli bir öğrenme deneyimi olabilir.
III. Değişik tehlikeli sonuç türleri
Her biri kendi amacı ve biçimine haiz birçok değişik tehlikeli sonuç türü vardır. En yaygın tehlikeli sonuç türlerinden bazıları şunlardır:
Resmi eleştiriler: Bunlar muayyen bir format ve yapıyı izleyen yazılı eleştirilerdir. Çoğu zaman bir giriş, sanat eserini çözümleme eden bir beden paragrafı ve bir netice ihtiva ederler.
Gayriresmi eleştiriler: Bunlar resmi eleştirilerden daha azca yapılandırılmıştır ve herhangi bir formatta yazılabilir. Çoğu zaman stüdyo eleştirisi yahut derslik tartışması benzer biçimde daha gayriresmi bir ortamda bir sanat eseri ile alakalı geri bildirim sağlamak için kullanılırlar.
Öbek eleştirileri: Bunlar öbek ortamında yürütülen eleştirilerdir. Bunlar resmi yahut gayri resmi olabilir ve bir sanat eserine birden fazla gözünden geri bildirim sağlamak için kullanılabilir.
Öz eleştiriler: Bunlar sanatçıların kendi emek harcamaları ile alakalı yazdıkları eleştirilerdir. Çalışmadaki kuvvetli ve cılız yönleri belirlemek ve iyileştirme stratejileri geliştirmek için kullanılabilirler.
Kullanacağınız tehlikeli sonuç türü, eleştirinin amacına ve eleştirdiğiniz sanat eserinin biçimine bağlı olacaktır.
IV. Eleştirinin amacı
Bir eleştirinin amacı, sanatçının becerilerini geliştirmesine destek olmak için yaratıcı bir yaratı ile alakalı geri bildirim sağlamaktır. Bir tehlikeli sonuç yapıcı ve destek olmalı ve eserin kuvvetli ve cılız yönlerine odaklanmalıdır. Bir eleştirinin amacı, sanatçının eserini daha iyi anlamasına ve daha kuvvetli hale getirmesine destek olmaktır.
Bir tehlikeli sonuç yazılı yahut sözlü olabilir ve bir ustalaşmış yahut bir meslektaş tarafınca verilebilir. Her iki durumda da eleştirinin amacı sanatçının işini geliştirmesine destek olmaktır.
Eleştiri yaparken saygılı olmak ve eserin kendisine odaklanmak önemlidir. Şahsi saldırılarda bulunmaktan yahut sanatçının kişiliğini eleştirmekten kaçının. Bunun yerine eserin kuvvetli ve cılız yönlerine odaklanın ve sanatçının eseri iyi mi geliştirebileceğine dair tavsiyeler sunun.
Bir tehlikeli sonuç, sanatçıların çalışmalarını geliştirmelerine destek olmak için kıymetli bir enstruman olabilir. Geri bildirim ve tavsiyeler sağlayarak, bir tehlikeli sonuç sanatçıların geliştirebilecekleri alanları belirlemelerine ve yaratıcı becerilerini geliştirmelerine destek olabilir.
V. Eleştiri yazmanın yararları
Eleştiri yazmanın birçok faydası vardır, bunlardan bazıları şunlardır:
- Eleştirel düşünme becerilerinizi geliştirmenize destek olabilir.
- Eleştirdiğiniz eseri daha iyi anlamanıza destek olabilir.
- Düşüncelerinizi ve fikirlerinizi daha etken bir halde iletmenize destek olabilir.
- Başkalarının faaliyetlerinden ders çıkarmanıza destek olabilir.
- Kendi yaratıcı becerilerinizi geliştirmenize destek olabilir.
Eleştiri yazmak, yaratıcı çalışmalara katılmanın ve sanat ve tasavvur yaratma dönemi ile alakalı daha çok şey öğrenmenin kıymetli bir yoludur.
VI. Bir tehlikeli sonuç yazmanın ihtiva ettiği adımlar
Bir tehlikeli sonuç yazmak sıkıntılı bir vazife olabilir, sadece yaratıcı sürecin mühim bir parçasıdır. Bir yaratı ile alakalı geri bildirim sağlayarak, sanatçının becerilerini geliştirmesine ve kendi benzersiz sesini geliştirmesine destek olabilirsiniz.
Bir tehlikeli sonuç yazarken atılması ihtiyaç duyulan birkaç temel adım vardır. Evvela, eseri dikkatlice okumanız ve kuvvetli ve cılız taraflarını belirlemeniz icap eder. Peşinden, metinden alınan kanıtlarla desteklenen eserin aleni ve öz bir değerlendirmesini yazmanız icap eder. En son, sanatçının eserini iyi mi geliştirebileceğine dair tavsiyeler sunmanız icap eder.
Bir tehlikeli sonuç yazarken, sanatçının eserine saygılı olmak önemlidir. Sanatçının seçimlerine katılmasanız bile, geri bildiriminizde nazik ve yapıcı olmak önemlidir.
Eleştiri yazmak için birtakım ipuçları:
- Evvela eseri dikkatlice okuyup kuvvetli ve cılız yönlerinizi tespit ederek işe başlayın.
- Metinden kanıtlarla desteklenmiş, çalışmanın aleni ve özlü bir değerlendirmesini yazın.
- Sanatçının çalışmalarını iyi mi geliştirebileceğine dair tavsiyeler sunun.
- Sanatçının eserine saygılı olun ve geri bildiriminizde nazik ve yapıcı olun.
Bir tehlikeli sonuç yazmak sıkıntılı fakat ödüllendirici bir edinim olabilir. Bir yaratı ile alakalı geri bildirim sağlayarak sanatçının becerilerini geliştirmesine ve kendi benzersiz sesini geliştirmesine destek olabilirsiniz.
VII. Müessir bir tehlikeli sonuç iyi mi yazılır
Eleştiri yazmak, ergonomik yaparak öğrenilebilen ve geliştirilebilen bir beceridir. İşte etken bir tehlikeli sonuç yazmak için birtakım ipuçları:
- Muayyen ve detaylı olun. Emek harcama ile alakalı genel ifadeler kullanmaktan kaçının. Bunun yerine, emek verme ile alakalı beğendiğiniz yahut beğenmediğiniz şeylere dair muayyen örnekler verin.
- Objektif olun. Şahsi görüşlerinizi esere yönelik eleştirilerinizden ayırmaya çalışın.
- Yapıcı olun. Çalışmanın iyi mi iyileştirilebileceğine dair tavsiyeler sunun.
- Saygılı olun. Eserle aynı fikirde olmasanız bile sanatçının bakış açısına saygılı olun.
- Özlü olun. Eleştiriniz kısa ve öz olmalıdır.
Müessir eleştirinin bir örneği şöyledir:
Vincent van Gogh’un “Yıldızlı Gece” isminde tablosu, empresyonist sanatın bir başyapıtıdır. Van Gogh, hareket ve enerji hissi yaratmak için yürekli renkler ve dönen fırça darbeleri kullanır. Tablo bununla birlikte sanatçının tutkusunu ve yaratıcılığını eline geçiren duygularla doludur.
“Yıldızlı Gece”de en fazlaca sevdiğim şeylerden biri Van Gogh’un renkleri kullanma biçimi. Parlak maviler, sarılar ve turuncular canlılık ve coşku duygusu yaratıyor. Renkler ek olarak derinlik ve bakış açısı duygusu yaratmak için beraber çalışıyor.
Ek olarak Van Gogh’un doku ve hareket yaratmak için fırça darbelerini kullanma biçimini de beğeniyorum. Gökyüzündeki dönen fırça darbeleri resme enerji ve dinamizm hissi veriyor. Ağaçlardaki ve dağlardaki kalınca, impasto fırça darbeleri ağırlık ve sağlamlık hissi katıyor.
Genel hatlarıyla, “Yıldızlı Gece”, empresyonist sanatın özünü eline geçiren güzel ve kuvvetli bir resimdir. Van Gogh, zanaatının reel bir ustasıydı ve bu fotoğraf onun dehasının bir kanıtıdır.
Bu tehlikeli sonuç etkilidir şu sebeple muayyen, nesnel, yapıcı, saygılı ve özlüdür. Yazar, resimde beğenmiş olduğu şeylere dair muayyen örnekler sunar ve iyi mi geliştirilebileceğine dair önerilerde bulunur. Yazar ek olarak sanatçının bakış açısına hürmet duyar ve eleştirilerini kısa ve öz meblağ.
Bir eleştiriye iyi mi geri bildirim verilir
Bir eleştiriye geri bildirim vermek zor bir vazife olabilir, sadece bunun yazarın işini geliştirmesine destek olmak için bir fırsat bulunduğunu unutmamak önemlidir. Geri bildirim verirken yapıcı ve spesifik olduğunuzdan güvenli olun. Çalışmanın kuvvetli yönlerine odaklanın ve iyi mi geliştirilebileceğine dair tavsiyeler sunun. Şahsi saldırılarda bulunmaktan yahut aşırı eleştirel olmaktan kaçının.
Eleştirilere geri bildirimde bulunmak için birtakım ipuçları:
- Evvela çalışmanın kuvvetli taraflarını överek başlayın.
- İyileştirme için hususi tavsiyeler sunun.
- Yapıcı ve yardımsever olun.
- Şahsi saldırılarda bulunmaktan yahut aşırı eleştirel olmaktan kaçının.
- Yazarın cevabını kulak verin ve geri bildirimlere aleni olun.
Bu ipuçlarını izleyerek yazarın çalışmalarını iyileştirmesine ve daha pozitif ve üretken bir tehlikeli sonuç deneyimi yaratmasına destek olabilirsiniz.
IX. Eleştirilere iyi mi cevap verilir?
Eleştiri aldığınızda iyi mi cevap vereceğinizi bilmek zor olabilir. Savunmacı, öfkeli yahut incinmiş hissedebilirsiniz. Sadece eleştirinin öğrenmek ve büyümek için kıymetli bir fırsat olabileceğini unutmamak önemlidir.
Eleştirilere cevap verirken kullanabileceğiniz birkaç ipucu:
- Sakin olun. Eleştiri aldığınızda derin bir soluk alıp sakin kalmaya çalışmak önemlidir. Duygusallaşırsanız, üretken bir konferans yapmak zor olacaktır.
- Ferdin ne dediğini kulak verin. Kendisiyle aynı fikirde olmasanız bile, bireyin ne dediğini hakikaten dinlemeye çalışın. Üretken bir söyleşi için bakış açısını kestirmek önemlidir.
- Sorular problem. Bir şeyi anlamadıysanız, kişiden açıklamasını isteyin. Bu, onların bakış açısını daha iyi anlamanıza ve bir cevap bulmanıza destek olacaktır.
- Saygılı olun. Kişiyle aynı fikirde olmasanız bile, yanıtınızda saygılı olmanız önemlidir. Bu, onların bakış açısını duymaya aleni olduğunuzu ve çağdaş bir söyleşi etmeye hevesli olduğunuzu gösterecektir.
- Kendi bakış açınızı sunun. Kişiyi dinledikten ve sorular sorduktan sonrasında kendi bakış açınızı sunabilirsiniz. Bu, mevzuyla alakalı düşüncelerinizi ve hislerinizi paylaşmanız için bir fırsattır.
- Uzlaşmaya aleni olun. Bazı zamanlar bir çatışmayı çözmenin en iyi yolu uzlaşmaktır. Bu, her iki tarafın da üstünde anlaşabileceği bir çözüme ulaşmak için bir şeylerden vazgeçmeye hevesli olması demektir.
Eleştirilere cevap vermek zor olabilir, sadece bunun öğrenmek ve büyümek için kıymetli bir fırsat olabileceğini unutmamak önemlidir. Bu ipuçlarını izleyerek üretken bir söyleşi gerçekleştirebilir ve her iki tarafın da üstünde anlaşabileceği bir çözüme ulaşabilirsiniz.
1. Eleştiri nelerdir?
2. Eleştirinin değişik türleri nedir?
3. Eleştirinin amacı nelerdir?
0 Yorum