II. Tasarım Dönemi
III. Doğru Tasarımcıyı Kura çekmek
IV. Tasarım Özeti Oluşturma
V. Inceleme Yürütme
VI. Konseptinizi Geliştirmek
VII. Bir Prototip Oluşturma
VIII. Tasarımınızı İyileştirme
IX. Geribildirim Almak
Sık Sorulan Sorular
Hususiyet | Tarif |
---|---|
Tasarım | Kullananların gereksinimlerini karşılayan bir ürün ya da hizmet yaratma periyodu. |
Yolculuk | Bir kullanıcının bir hedefe ulaşmak için izlediği yol. |
Teorisyen | Tasarım üstüne emek harcamalar icra eden ve teoriler geliştiren fert. |
Tıklamak | Bir kullanıcının bir linke ya da butona tıklaması eylemi. |
Kavram | Bir şeyin temelini meydana getiren genel düşünce ya da prensip. |
II. Tasarım Dönemi
Tasarım periyodu, kullanıcılar için bir problemi çözen bir ürün ya da hizmet yaratmaya yönelik dizgesel bir yaklaşımdır. Beyin fırtınası ve düşünce oluşturmadan prototipleme ve kontrol etmeye kadar bir dizi adımı ihtiva eder.
Tasarım periyodu aşağıdaki adımlara ayrılabilir:
- Beyin fırtınası ve düşünce oluşturma
- Inceleme
- Prototipleme
- Kontrol
- Tekrar tasavvur
Başarıya ulaşmış bir ürün ya da hizmet yaratmada sürecin her adımı önemlidir. Beyin fırtınası ve düşünce üretme yeni fikirler üretmeye destek verir, inceleme çözmeye çalıştığınız problemi anlamanıza destek verir, prototipleme fikirlerinizi kontrol etmenize destek verir ve kontrol etme ürün ya da hizmetinizin kullanıcılarınızın gereksinimlerini karşıladığından güvenilir olmanıza destek verir.
Tasarım periyodu daima doğrusal değildir. Ürününüzü ya da hizmetinizi geliştirirken adımlar içinde gidip gelmeniz gerekebilir. Sadece dizgesel bir yaklaşım izleyerek başarı göstermiş bir ürün ya da hizmet yaratma şansınızı artırabilirsiniz.
III. Doğru Tasarımcıyı Kura çekmek
Projeniz için doğru tasarımcıyı seçmeye ulaşınca, aklınızda bulundurmanız ihtiyaç duyulan birkaç şey var. ilk olarak, projenizin kapsamını göz önünde bulundurmanız icap eder. Bir tek ufak bir tasavvur değişikliğinde size destek olacak birini arıyorsanız, muhtemelen bir özgür çalışan ya da daha azca deneyimli bir tasarımcıyla yönetim edebilirsiniz. Sadece, büyük ölçekli bir proje üstünde çalışıyorsanız, işi halledebilecek deneyime ve uzmanlığa haiz bir tasarımcı bulmanız icap eder.
İkinci olarak, bütçenizi göz önünde bulundurmanız icap eder. Bir tasarımcıyı işe almanın maliyeti mühim seviyede değişebilir, bundan dolayı aday aramaya başlamadan ilkin bir bütçe belirlemek önemlidir. Bütçeniz kısıtlıysa, daha azca deneyimli bir tasarımcıyı işe almayı ya da özgür çalışan biriyle emek vermeyi düşünebilirsiniz.
Üçüncüsü, süre çizelgenizi göz önünde bulundurmanız icap eder. Projenizin süratli bir halde tamamlanmasını istiyorsanız, projeniz üstünde son tarihiniz içerisinde çalışmaya hazır bir tasarımcı bulmanız icap eder. Sadece, aceleniz yoksa, projeniz üstünde daha kolay bir gidişatta çalışmaya hevesli bir tasarımcı bulabilirsiniz.
En son, şahsi tercihlerinizi göz önünde bulundurmanız icap eder. Bir tasarımcı seçerken, beraber çalışırken kendinizi kolay hissettiğiniz birini bulmanız önemlidir. Proje hedefleriniz hikayesinde aynı fikirde olduğunuzdan ve tasarımcının arzu ettiğiniz neticeleri elde etme becerisine güvendiğinizden güvenilir olmalısınız.
IV. Tasarım Özeti Oluşturma
Tasarım özeti, bir tasavvur projesinin hedeflerini ve amaçlarını anlatan bir belgedir. Projenin ihtiyaçlarını tasavvur kadrosuna iletmek ve her insanın aynı sayfada olduğu için güvenilir olmak için kullanılır. İyi yazılmış bir tasavvur özeti, projenin başarı göstermiş olmasını sağlamaya destek olacaktır.
Bir tasavvur brifinginin temel bileşenleri şunlardır:
- Projenin hedefleri ve amaçları
- Hedef kitle
- Bütçe
- Süre çizelgesi
- Engellemeler
Proje hedefleri ve amaçları aleni ve öz olmalıdır. Projenin neyi başarmaya çalıştığını ve niçin mühim bulunduğunu belirtmelidir. Hedef kitle açıkça tanımlanmalıdır. Bu, tasavvur kadrosunun hedef kitle için ilgili ve cazibeli bir tasavvur oluşturmasına destek olacaktır. Bütçe ve süre çizelgesi realist ve ulaşılabilir olmalıdır. Engellemeler detaylı bir şekilde listelenmelidir. Bu, tasavvur kadrosunun proje esnasında herhangi bir sürprizle karşılaşmasını önlemesine destek olacaktır.
Tasarım özeti, herhangi bir tasavvur projesi için vazgeçilmez bir araçtır. Her insanın aynı sayfada olduğu için ve projenin başarı göstermiş olduğu için güvenilir olmaya destek verir.
V. Inceleme Yürütme
Inceleme, tasavvur periyodunun mühim bir parçasıdır. Kullanıcılarınızı, gereksinimlerini ve sorun noktalarını anlamanıza destek verir. Inceleme yaparak, tasarımınızla çözmeniz ihtiyaç duyulan sorunları belirleyebilirsiniz. Ek olarak bu sorunlara en iyi çözümleri de belirleyebilirsiniz.
Inceleme yapmanın birçok değişik yolu vardır. En yaygın yöntemlerden bazıları şunlardır:
- Anketler
- Röportajlar
- Gözlemler
- Kullanılabilirlik testi
Bir inceleme yöntemi seçerken, araştırmanızın muayyen hedeflerini göz önünde bulundurmanız önemlidir. Mesela, kullanıcılarınızın gereksinimlerini anlamaya çalışıyorsanız, anketler ya da görüşmeler kullanabilirsiniz. Tasarımınızın kullanılabilirliğini kontrol etmeye çalışıyorsanız, kullanılabilirlik testini kullanabilirsiniz.
Ek olarak, sizin için mevcut kaynakları da göz önünde bulundurmanız önemlidir. Anketler ve görüşmeler icra etmek nispeten ucuzdur, sadece kullanılabilirlik testi daha pahalı olabilir.
Bir inceleme yöntemi seçtikten sonrasında, bir inceleme planı geliştirmeniz icap eder. Bu plan aşağıdaki detayları içermelidir:
- Araştırmanızın hedefleri
- Veri toplamak için kullanacağınız yöntemler
- Araştırmanıza katılacak katılımcılar
- Araştırmanızın süre çizelgesi
Inceleme yapmak tasavvur periyodunun mühim bir parçasıdır. Tasarımınızla çözmeniz ihtiyaç duyulan sorunları ve bu sorunlara en iyi çözümleri belirlemenize destek olabilir.
VI. Konseptinizi Geliştirmek
Konsept, tasarımınızın temelidir. Kararlarınıza rehberlik edecek ve insanların seveceği bir ürün yaratmanıza destek olacak büyük fikirdir.
Konseptinizi geliştirirken yaratıcı olmak ve alışılmışın haricinde düşünmek önemlidir. Değişik fikirler denemekten ve hangisinin tuttuğunu görmekten korkmayın. En iyi konseptler çoğu zaman en özgün ve beklenmedik olanlardır.
Aklınızda birkaç değişik konsept olduğunda, bu tarz şeyleri daraltmaya başlamanın tarihi geldi. Bunu yapmanın en iyi yolu, ekibinizle beyin fırtınası yapmak ve potansiyel müşterilerden geri bildirim almaktır. Bu, en kuvvetli konseptleri belirlemenize ve uygulanabilir olmayanları elemenize destek olacaktır.
Bir konsept seçtikten sonrasında, onu daha da geliştirmeye başlamanın tarihi geldi. Bu, bilgileri detaylandırmayı ve uygulanabilir olduğu için güvenilir olmayı ihtiva eder. Bütçe, süre çizelgesi ve teknik ihtiyaçlar şeklinde şeyleri göz önünde bulundurmanız gerekecektir.
Bir konsept geliştirmek, tasavvur sürecinde eleştiri bir adımdır. Ürününüzün temelidir ve başarısını ya da başarısızlığını belirleyecektir. Bu nedenle süre ayırın ve doğru yaptığınızdan güvenilir olun.
VII. Bir Prototip Oluşturma
Prototip, fikirlerinizi kontrol etmenize ve kullanıcılardan geri bildirim almanıza imkan tanıdığı olan tasarımınızın çalışan bir modelidir. Bir çizim kadar sıradan ya da çalışan bir tatbik kadar karmaşa olabilir.
Bir prototip kurmak tasavvur sürecinde mühim bir adımdır bundan dolayı tasarımınızdaki sorunları belirlemenize ve kullanıcılardan geri bildirim almanıza destek verir. Bu geri bildirim tasarımınızı iyileştirmenize ve daha kullanıcı dostu hale getirmenize destek olabilir.
Tasarımınızın karmaşıklığına bağlı olarak bir prototip oluşturmanın birçok değişik yolu vardır. Birtakım yaygın yöntemler şunlardır:
- Çizim
- Tel çerçeveleme
- Prototipleme yazılımı
- Çalışan bir prototip oluşturma
Bir prototip oluşturduğunuzda, geri bildirim almak için kullanıcılarla kontrol edebilirsiniz. Bu geri bildirim, tasarımınızdaki sorunları belirlemenize ve onu daha kullanıcı dostu hale getirmenize destek olabilir.
Prototip kurmak tasavvur sürecinde mühim bir adımdır. Tasarımınızdaki sorunları belirlemenize ve kullanıcılardan geri bildirim almanıza destek verir. Bu geri bildirim tasarımınızı geliştirmenize ve daha kullanıcı dostu hale getirmenize destek olabilir.
Tasarımınızı İyileştirme
Tasarımınızın bir prototipine haiz olduğunuzda, onu iyileştirmeye başlamanın tarihi gelmiştir. Bu süreç, kullanıcılardan gelen geri bildirimlere ve testlere dayanarak tasarımda değişimler yapmayı ihtiva eder. Gaye, hem kullanıcı dostu aynı zamanda görsel olarak cazibeli bir tasavvur yaratmaktır.
Tasarımınızı geliştirmenin birçok yolu vardır. Şunları yapabilirsiniz:
- Kullanıcılardan geri bildirim alın.
- Tasarımınızı kullanıcılarla kontrol edin.
- Geri bildirim ve testlere dayanarak tasarımda değişimler yapın.
Kullanıcılardan geri bildirim almak tasavvur periyodunun mühim bir parçasıdır. Reel insanların tasarımınızla nasıl etkileşime girdiğini görmenizi ve ele katılması ihtiyaç duyulan sorunları belirlemenizi sağlar. Kullanıcı görüşmeleri, kullanılabilirlik testleri ya da anketler yaparak kullanıcılardan geri bildirim alabilirsiniz.
Kullanıcılardan geri bildirim topladıktan sonrasında tasarımınızda değişimler meydana getirmeye başlayabilirsiniz. Bu değişimler aldığınız geri bildirime bağlı olarak ufak ya da büyük olabilir. Gaye hem kullanıcı dostu aynı zamanda görsel olarak cazibeli bir tasavvur oluşturmaktır.
Tasarımınızı kullanıcılarla kontrol etmek sürecin bir öteki mühim parçasıdır. Bu, tasarımınızın reel dünya koşullarında nasıl performans gösterdiğini görmenizi ve kullanıcı testi esnasında bariz olmayabilecek sorunları belirlemenizi sağlar. Tasarımınızı kullanıcı görüşmeleri, kullanılabilirlik testi ya da anketler yaparak kontrol edebilirsiniz.
Tasarımınızı iyileştirmek yinelemeli bir süreçtir. Geri bildirim ve testlere dayanarak tasarımda değişimler yapmanız ve arkasından tasarımı yeniden kontrol etmeniz gerekecektir. Bu süreç, hem kullanıcı dostu aynı zamanda görsel olarak cazibeli bir tasavvur oluşturana kadar devam edecektir.
IX. Geribildirim Almak
Tasarımınız ile alakalı geri bildirim almak sürecin mühim bir parçasıdır. Tasarımınızın iyileştirilebileceği alanları belirlemenize destek verir ve ek olarak tasarımınızı daha da iyi hale getirmek için size yeni fikirler verebilir. Tasarımınız ile alakalı geri bildirim almanın birçok yolu vardır, bunlar içinde şunlar bulunur:
- Arkadaşlarınıza, ailenize ya da meslektaşlarınıza fikirlerini sormak
- Daha geniş bir kitleden geri bildirim almak için çevrimiçi araçların kullanılması
- Bir tasavvur danışmanı ya da akıl hocasıyla çalışmak
Geri bildirim istediğinizde, eleştiriye aleni olmak ve aldığınız geri bildirimlere bakılırsa değişim meydana getirmeye hevesli olmak önemlidir. Ek olarak, bütün geri bildirimlerin pozitif yönde olamayacağını ve bunun problem olmadığını anımsamak da önemlidir. Geri bildirim, tasarımınızı geliştirmenize destek olmak içindir, bundan dolayı biri tasarımınızı beğenmezse bunu şahsi algılamayın.
Tasarımınız ile alakalı geri bildirim almak sürecin mühim bir parçasıdır ve daha iyi bir nihai ürün yaratmanıza destek olabilir. Eleştiriye aleni olarak ve değişim meydana getirmeye hevesli olarak, tasarımınızı bir konseptten gerçeğe dönüştürebilirsiniz.
S: Tasarım periyodu nasıldır?
A: Tasarım periyodu, bir ürün ya da hizmet yaratmaya yönelik dizgesel bir yaklaşımdır. Düşünce aşamasından uygulamaya kadar, nihai ürünün hem işlevsel aynı zamanda kullanıcı dostu olmasını sağlamaya destek olan bir dizi adımı ihtiva eder.
S: Projem için doğru tasarımcıyı nasıl seçerim?
A: Bir tasarımcı seçerken, deneyimleri, becerileri ve portföyleri de dahil olmak suretiyle dikkate katılması ihtiyaç duyulan birkaç şey vardır. Ek olarak, projenizin hedefleri ve bütçesi ile alakalı net bir anlayışa haiz olduğunuzdan güvenilir olmak da önemlidir.
S: Tasarım brifingi nelerdir?
A: Tasarım özeti, bir tasavvur projesinin hedeflerini ve amaçlarını anlatan bir belgedir. Proje ihtiyaçlarını tasarımcıya iletmek ve her iki tarafın da aynı sayfada olduğu için güvenilir olmak için kullanılır.
0 Yorum